Stephen King: Az

Mindenki nyugodjon le, tisztában vagyok vele, hogy thriller, de nyomós okom van róla írni. Az eddigi egyetlen film, amely okozott számomra egyetlenegy álmatlan éjszakát!
stephenkingaz.jpg

Nem tagadom, valóban okozott álmatlan éjszakát, nyugodt lelkiismerettel kijelenthetem, hogy életem legrosszabb éjszakája volt. Mentségemre szóljon, hogy amikor a filmet láttam mindössze 7(!) éves voltam, és akkor bizony elég nagy hatással volt rám. Igazából nem tudom miért pont ez a film, hiszen akkoriban is néztem mást is, de mégis valamiért ez a film volt amelyiknek sikerült teljesítenie a kitűzött célt, azaz álmatlan éjszakát okozott. 

Talán annyi összefüggést lehet találni, hogy ugyebár a filmben a főszereplők gyerekek, így 7 éves koromban simán beleélhettem egyikük szerepébe. Annyit azonban biztosra kijelenthetek, hogy azóta is félek a bohócoktól!

bohoctudtade.jpg

Viszont ha kicsit rákeresünk a neten, akkor hamar rájöhetünk, hogy valóban létezik ilyen "betegség". Hivatalosan elismert fóbia, hogy egy ember retteg a bohócoktól! Elraboltak több mint félórát az életemből, ugyanis rengeteg helyen próbálták megfejteni a titkát a betegségnek, próbálták kideríteni miért félünk a bohócoktól. Hát mind hülyeség volt szerintem, legalábbis az én esetemben! Én egyszerű eset vagyok. Én a félelmemet Stephen King művész úrnak köszönhetem. 

Na de térjünk rá a filmre. 1990-es amerikai-kanadai THRILLER, amelyet már réges-régen elláttak szinkronnal. Hála a jó égnek! Ahogy azt már több alkalommal is említettem Stephen King az író, a rendező azonban Tommy Lee Wallace volt. Egyébként úgy gondolom érdemes azt is megemlíteni, hogy a film az "Az" című regény alapján készült, amit Stephen 1986-ban adott ki. Aki teheti mindenképp olvassa el, nagyon nagyon jó regény, de tényleg.

az2.jpg

A film főszereplője egyébként egy bohóc (hűűűű, ki gondolta volna?!), aki a csatornákban él. Legalábbis mindig abból bukkan elő, és mindig különféle módszerekkel csábítja el a gyerekeket, amelyeket majd jóízűen el is fogyaszt. Azonban akad 7 kis hős, akik legyőzik és megölik a bohócot. Illetve azt hiszik, hogy megölték. A bohócnak elfelejtettek szólni róla, hogy halott, ezért szegény napra pontosan 30 év múlva visszatér, hogy bosszút álljon. Az a bizonyos 7 gyerek addigra már felnőtt lesz, azonban újra farkasszemet kell nézniük vele. Te kíváncsi vagy az évszázad legnagyobb csatájára? 7-en a bohócok ellen újratöltve! 30 évvel ezelőtt legyőzték, most azonban ez egyáltalán nem biztos! Hogy sikerül-e? Nézd meg a filmet és megtudod!

A film mivel a '90-es évekből származik nem tartalmaz túl sok animációt, illetve számítógépes utómunkát. Eredeti a film, ha lehet így nevezni. Azonban a lehető legjobb színészek kaptak szerepet benne, illetve a bohóc sem sikerülhetett volna ennél rémisztőbbre.

A film hivatalos leírása: 

A csatornák mélyéről kapaszkodik fel... Ártatlan gyermekekre vadászik... Pontosan tudja, hogy mitől lesz úrrá rajtunk a jeges rémület, és mindig a nyomunkban van... Valami, az emberi értelmet meghaladó sötét erő övezi Pennywise, a bohóc kedves figuráját, aki harminc évenként felébred álmából, hogy halálra rémissze a kis új angliai város, Derry lakóit. Hét gyereknek azonban sikerül legyőznie a gonoszt, de ő pontosan harminc év múlva visszatér, hogy bosszút álljon. A megmagyarázhatatlan félelem átértelmezi a valóságot, és életre kelti hetük legvadabb rémálmait.

az3.jpg

Egyetlenegy helyen olvastam el pár véleményt a filmről, de sajnos az emberek túlnyomó része gyengének minősítette ezt a filmet. Szerintem nincsenek tisztában vele, hogy egy valódi filmnek milyen értékei vannak. 

IMDb értékelés: 6,9 (ezzel a 682. helyen áll)
Az én értékelésem: 9,5 - Najó. Tudom, hogy elfogult vagyok, ennek ellenére szerintem a 9-est minimum megérdemli. Nagyszerű alkotás.

 

Egyébként már egy korábbi bejegyzésünk teljes mértékben Stephen Kingről szól, érdemes elolvasni! Kattints ide, ha kíváncsi vagy rá!