Unfriended - Elemzés

Levan Gabriadze egy egészen új dolgot vezetett be a horrorfilmek közé. Ez az amerikai 2014-es alkotás olyasvalamit mutat nekünk, amit eddig egyetlen film sem tudott. 0-unfriended-4a.jpg

A múltkoriban akadtam rá erre a filmre, és a leírása igencsak megfogott valamiért. Természetesen ezután megnéztem az előzetesét, aminek köszönhetően még inkább azt éreztem, hogy nekem ezt a filmet muszáj látnom!

Tekintsd meg a feliratos előzetest Te is:

Szerintem egyáltalán nem tűnik rossz filmnek... sőt! Ezt követően elkezdtem picit kutatni utána, egyes szereplők neve igencsak ismerősen hangzott! Ilyen például: Shelley Hennig, vagy Renee Olstead! 

Az egyik hozzászólás felkeltette az érdeklődésem:"Az utóbbi időben számtalan ál reality filmet láthattunk, ahol látszólag kézi kamerával veszik fel az eseményeket mintha dokumentum film lenne az egész, de hogy a film teljes egészében a skype kamerával van felvéve azt most csinálták meg először." - olvasható a port.hu-n!


És ezzel a hozzászólással bizony teljesen egyet kell hogy értsek. Lenyűgöző az ötlet és teljesen új. Tulajdonképpen az egész film egy kijelzőn lezajlik, ráadásul ha valaki PC-n, illetve laptopon nézi akkor bizony igencsak beleélheti magát ebbe az egészbe. 

Itt most "zárójelbe" elmesélnék egy sztorit, ami velem megtörtént épp miközben néztem:nagyjából a film közepén megállítottam, mivel valaki épp hívott telefonon. A megállított jelenetnél épp Skype-n beszéltek és (VIGYÁZAT SPOILER!) épp kitudták tiltani a konferenciabeszélgetésből az ismeretlent! Viszont az ugye várható volt, hogy visszalép, így már vártam mikor hívja újra őket!(SPOILER VÉGE)!  Viszont amikor leraktam a telefont, valaki épp hívott Skype-n. Komolyan egy picit megrebbentem, hogy ez mégis micsoda, hiszen a film le volt állítva, nem hívhatja őket így már.

A film 2014 tavaszán jelent meg, azóta többmilliós nézettséggel bír, és az IMDb-n 5,8-as átlaggal rendelkezik. Komolyan én mindenkinek ajánlom, minimum egyszer látni kell. 
Hasonló film, mint az "Akasztófa", annak az elemzését ITT olvashatjátok el
Az én értékelésem: 7/10! (Úgy gondolom ezt jogosan kiharcolta magának!)

Figyelem, ezt a filmet szerintem nyugodtan megtekinthetik már 16, vagy annál több éves személyek is, ugyanis annyira nem borzalmas film. Van pár nyugtalanító jelenet, illetve pár brutális, véres rész. De elviselhető!

Amit még mindenképp érdemes tudni a filmmel kapcsolatban, hogy jelenleg csak feliratosan található meg! És a kedves fordító nem fordította le, amit chat-en, beszélgettek, vagy amiket a neten olvasgattak. Szóval egy közepes angoltudást igényel a film, ha igazán élvezni szeretné az ember!