Annabelle - Elemzés

annabelle.jpg

2014 egyik legjobbam várt filmje: Annabelle. Természetesen amerikai horror, amelyet John R. Leonetti rendezett meg, emellett ez volt az év egyik legjobban várt filmje.

Amikor láttam pár képet a filmről, tudtam valahonnan ismerős ez az arc, ez a baba; de aztán hamar beugrott, hiszen a Démonok között című "remekműben" már volt szerencsénk találkozni vele. Már akkor se tetszett nekem ez a baba, amikor alig pár percet töltött a képernyőn, hát még mikor megtudtam hogy egy 94 perces film "főszereplőjévé" válik. A Démonok között című filmet már korábban besoroltam egy Toplistába, ha nem olvastad még el, ide kattintva megteheted.

Szóval mivel köztudott, hogy nem túl sok démonos filmért vagyok oda, sok ideig gondolkodtam, hogy vajon megéri megnézni, vagy sem! Aztán elkövettem egy nagy hibát, amit gyakran teszek: megpróbálok 1-1 kommentre hagyatkozni, és az alapján eldönteni, hogy érdemes megtekinteni vagy sem.

Hogy  miért hiba az ilyesmi? Íme: 

 kommentek.png

Gyakorlatilag 200 hozzászólásból 100 isteníti a filmet, míg 100 nagyon rossznak tartja. Ez alapján aztán tényleg nagyon nehéz eligazodni, ezért nem érdemes rájuk hallgatni.

Végül egy estén a barátnőmmel úgy döntöttünk, hogy ez most remek időtöltés lesz. Tehát eljött az idő: VÉGRE! Kiderül mégis milyen filmet alkotott számunkra Leonetti. 

 

Igazából először az előzetest néztük meg, ami őszintén szólva felkeltette a figyelmemet! Sőt, később kiderült, hogy a kedvenc részem is benne van az előzetesben! (Az alábbi videóban 2:10-től látható a kedvencem)

 

 

A film tulajdonképpen egy két fős család életét mutatja be, ami a film elején háromra bővül, bár az igazság az, hogy még szülés előtt több olyan eset is történt, ahol megsérült súlyosan Mia (Annabelle Wallis) hasa, ezzel veszélybe került a gyerek is természetesen. Váratlanul azonban az egyik pillanatban mégis szembesülünk a ténnyel, hogy megszületett a gyerek.

A film hivatalos leírása: 

A Démonok között a tavalyi év egyik legkülönlegesebb és legfélelmetesebb filmje volt, ám az igazságnak csupán egy részét beszélte el. A lényeg kimaradt: ez a film Annabelle eredetéről beszél. A különleges babát nem a filmesek találták ki: jelenleg is vitrinbe zárva látható egy okkult múzeumban: a terembe, ahol kiállították, ritkán mer bárki bemenni, csupán egy lelkész jár be hozzá, hogy havonta kétszer megáldja. Az Annabelle azt az esetet beszéli el, amikor a gonosz először elszabadult. John Form csodálatos ajándékkal lepi meg terhes feleségét, Miát: egy régi babával. De a családi békét hamarosan szörnyű események dúlják fel; egy éjjel a fiatalok házára egy sátánista szekta tagjai törnek rá. És a nyomukban nemcsak vér és fájdalom marad - elszabadítanak a házban valamit, ami sokkal borzasztóbb náluk. Ő Annabelle. 

 

Véleményem szerint James Wan producerként jobb filmekből is kivette már a részét, illetve készített számunkra jobb filmet, akárcsak John.
Habár a filmre nem mondhatjuk, hogy vontatott, hiszen már az elején jelen van a baba, s okoz galibákat. Folyamatosan nyomás alatt tartja a nézőt, illetve feszültséget okoz, annak ellenére, hogy eléggé kiszámítható film. Ha meg kellene számolni, hogy hány ijesztő jelenet volt, nem lenne nehéz: 4! Jó indulattal. Edward Horton és Annabelle Wallis voltak a főszereplők, Edwardban csalódtam, míg Annabelle mondjuk úgy, hogy közepesen teljesített. Az animációs része a filmnek már-már tökéletesnek mondhatni, illetve a jelmezek is nagyon jól ellettek találva. Szerintem ez a film megfelelt az elvárásoknak, és 2014 egyik legjobb horrorfilmjévé nőtte ki magát. 

 

Hogy őszinte legyen, egyik kedvenc démonos filmemmé vált. 

 

IMDb értékelés: 5,4/10 (61.651 szavazat alapján) 

Az én értékelésem: 6/10 - Kellemeset csalódtam a filmben.